Pelipassit kaudelle 2022 - 2023

Pelipassi oikeuttaa pelaajan tai toimihenkilön osallistumaan liiton kilpailutoimintaan (liiton järjestämä sarjatoiminta). Pelipassin ostamalla pelaaja tai toimihenkilö sitoutuu noudattamaan Suomen Jääkiekkoliiton kilpailu-, peli- ja kurinpitosääntöjä sekä eettistä ohjeistusta.

Pelipassien lunastus kaudelle 2022 – 2023 on alkanut 2.5.2022.

JyKi:ssa jokainen pelaaja/pelaajan perhe hankkii pelipassin itse eli seura ei hanki pelipassia lukuun ottamatta Seurapassi 2:sta.
Toimihenkilörekisteröinti tarvitaan pelaaja-aitiossa toimivilta joukkueen toimihenkilöiltä liiton/alueen kilpasarjoissa: valmentajat, joukkueenjohtajat, huoltajat ym. Myös pelaajaluettelon allekirjoittavalta tarvitaan toimihenkilörekisteröinti.

Tulee muistaa, että pelaajalle tulee olla voimassa oleva vakuutus myös harjoitustapahtumissa.
Pelipassit ovat junioreilla ikäkohtaisia riippumatta joukkueesta tai ikäluokasta, jossa pelaaja pelaa. Aikuisilla/U20/U18 sarjoissa pelipassit ovat sarjakohtaisia (harraste/kilpasarjat/muut sarjat) eli JyKi:n osalta kaikki pelipassit ovat ikäkohtaisia.

Pelipassi on joko vakuutuksellinen tai vakuutukseton. Mikäli pelipassi ei sisällä vakuutusta, on jokainen vastuussa omasta vakuutusturvastaan. Mikäli pelaaja lunastaa vakuutuksettoman pelipassin, suositellaan tarkistamaan omista vakuutusehdoista kattaako kyseinen vakuutus urheilussa/kilpailutoiminnassa sattuneet vahingot.

Pelipassit lunastetaan Olympiakomitean Suomisport-palvelun (valinta Osta lajisi lisenssi) kautta. Ennen ostoa selvitä tarvittaessa tarvitsemasi pelipassiluokka. Jääkiekkoliitto perii väärin maksetun pelipassin peruutuksesta/palautuksesta 16€:n käsittelymaksun. Jääkiekkoliiton sivustolta ja Jääkiekkoliiton materiaalipankista löytyvät keskeiset asiat pelipasseihin liittyen.
Samoin ennen ostoa on hyvä lukea sivustolta ’Uutta kaudelle 2020-2021’, ’Pelipassiluokat’ ja ’Vakuutukselliset’ pelipassit.

Huom! Pelipassi seuraksi valitaan Jyvässeudun Kiekko riippumatta siitä, onko mahdollista seurasiirtoa tehty vai ei.